
Aleksandra Valančič iz Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev poudarja, da so spremembe na področju usmerjanja otrok s posebnimi potrebami nujne. "Vendar pa so te spremembe, ki se pripravljajo, res samo lepotni oz. minimalni popravki. Mislim, da bi trenutno naše šolstvo potrebovalo bolj sistemsko spremembo zakona oz. te paradigme dela z otroki s posebnimi potrebami," je poudarila za Radio Slovenija.
Predlog novele opredeljuje novo kategorijo otrok s posebnimi potrebami – to so otroci z gluhoslepoto – med drugim pa uvaja spremembo pri kontinuumu pomoči, ki jo šola nudi otrokom, ki imajo učne težave. Po novem v kontinuum pomoči sodi tudi učna pomoč brez postopka usmerjanja, kar omogoča takojšen odziv šole na potrebe otrok.
Aleksandra Valančič, ki je sicer ravnateljica Osnovne šole Poldeta Stražišarja za otroke s posebnimi potrebami, ugotavlja, da to ni nič novega, saj šole že zdaj na različne načine izvajajo učno pomoč. "Ne nazadnje je to vloga vsakega učitelja, ki otroku, ki mu pri pouku v razredu ne gre, na neki način pomaga že samo z diferenciacijo pouka. Potem so pa tudi že zdaj veljavne različne oblike dopolnilnega pouka," je pojasnila.
Med pozitivnimi spremembami uvedba kontinuuma podpore
Kot zelo pozitivno pa Valantič ocenjuje, da novela uvaja tudi izraz kontinuum podpore, ki jo bodo šole nudile otrokom, ki se v nekem trenutku znajdejo v stiski. "Na primer otroku umre nekdo od staršev in v tistem trenutku je otrok potreben različnih oblik pomoči. In da bi se izognili dolgim postopkom, imajo šole na ta način zagotovljene strokovnjake, ki otroku lahko takoj pomagajo," je dejala.
Predlog novele poenostavlja tudi postopke usmerjanja. Število članov komisij na prvi stopnji bo tako manjše, zahtevo za usmerjanje pa bo po novem mogoče vložiti tudi elektronsko. Predlog novele zakona bo v javni obravnavi do 25. avgusta, v šolskem sindikatu Sviz pa zahtevajo podaljšanje ali preložitev javne razprave na september. Po njihovem mnenju je namreč neodgovorno, da je ministrstvo tako pomembno spremembo zakonodaje na področja šolstva v javno razpravo poslalo ob vrhuncu počitniškega obdobja.