Novi pravilnik zmanjšuje število šolskih ocen. Foto: Shutterstock

Na ministrstvu za šolstvo zagotavljajo, da pravilnik, čeprav je bil sprejet sredi šolskega leta, ni posegel v nobene že načrtovane dejavnosti.

Cilj novega pravilnika je zmanjšanje kampanjskega učenja in uporaba različnih načinov ocenjevanja, sicer pa pravilnik v ničemer ne more nadomestiti strokovnega znanja učiteljev, poudarja minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj. "To je iz sistemskega dela en korak proti tistim državam, ki nimajo tako razdrobljenih predmetnikov. Tam se že ocenjujejo standardi znanja iz posameznih področij na različne načine," je povedal minister.

Ključno je, da poskušamo z različnimi načini ocenjevanja priti do tega, da lahko učenec izkaže svoje znanje, pravi ravnatelj Osnovne šole Sežana Alen Kofol, ki dodaja, da je zmanjšanje števila ocen lahko plus ali minus. "Vprašanje je, ali bodo učitelji želeli recimo oceniti enako število standardov, kot so jih ocenili prej z več ocenami. To lahko pomeni, da bodo morali zdaj v eni oceni ocenjevati večje število standardov znanja, kar bi lahko privedlo do tega, da bodo testi mogoče težji," je pojasnil ravnatelj Kofol.

Da pravilnik predstavlja določen kompromis, je povedala predsednica Zveze aktivov svetov staršev Slovenije Lara Romih. "Ta stara fama, da najprej pišemo test, potem pa še enega malo bolj zares, je res nepotrebna. Število ocen absolutno manjše – kljukica, to mislim, da bodo učitelji razumeli. O vsem, za kar menijo, da ne razumejo ali da ni v redu, pa se morajo posvetovati s svojimi ravnatelji, če ne pa na ministrstvu," je povedala Romih.

Novi pravilnik prav tako odpravlja nekatera zmotna prepričanja, denimo to, da zaključna ocena pri posameznem predmetu ne predstavlja nujno povprečja ocen.

O prednostih in slabostih novega načina ocenjevanja znanja v devetletki