Boš tudi ti inženir, ko odrasteš? To je zelo pomemben poklic!
Inženirska zbornica Slovenije je skupaj z Boštjanom Gorencem – Pižamo uspešno izvedla tridnevno turnejo "Prva inženirska pustolovščina", s katero so obiskali tri nagrajene osnovne šole: OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, OŠ Brežice in OŠ Livada Ljubljana.

Kako so šole in vrtci sodelovali?
35 vrtcev in 36 osnovnih šol je sodelovalo z likovnimi prispevki pri ustvarjalnem natečaju, narisali so risbe, ki prikazujejo kakšno od del inženirja, prebrali pa so tudi knjigo Lučkina inženirska pustolovščina, ki jo je v slovenski jezik prevedel Pižama.

Lučka je radovedna in iznajdljiva deklica, ki se z očetom inženirjem poda na ogled stavbe v gradnji in ki z inženirskim razmišljanjem reši pomemben izziv ter pri tem navdihne tudi druge!
Namen natečaja je bil spodbuditi ustvarjalnost in domišljijo ter s tem spodbuditi zanimanje učenk in učencev za inženirstvo in inženirski poklic. Vse, kar nas obdaja, hiše, šole, igrišča, ceste, mostovi, daljnovodi, elektrarne, urejeni vodotoki, je grajeno okolje, ki so ga načrtovali, projektirali in zgradili inženirji.
Inženirji namreč skrbijo, da je grajeno okolje varno, varčno, prijazno do okolja in prijetno za bivanje. Zato je zelo pomembno, da otroci že zelo zgodaj spoznavajo, kako nastaja kakovostno grajeno okolje in kdo ga oblikuje.

Kako so se učenci lotili sodelovanja v natečaju?
Po branju knjige Lučkina inženirska pustolovščina so se učenci in učenke odpravili na inženirsko pustolovščino, v kateri so v svojem lokalnem okolju poiskali izstopajoč in zanimiv grajen objekt, ki na kakršen koli način izstopa v svoji posebnosti oziroma doprinaša k izboljšanju življenja (dela in bivanja) v njihovem grajenem okolju. To je lahko bil most, ki povezuje dva bregova kraja, razgledni stolp, športni objekt, železniška postaja, kolesarska
steza, šola ali pa čistilna naprava.
Ustvarjalni izraz je bil povsem svoboden, dovoljena je bila uporaba različnih tehnik (risba, kolaž, barvice, flomastri, ... ). Izdelki so lahko bili individualni ali skupinski. Glede na starost sodelujočih so obstajale različne kategorije (za otroke v vrtcih, za šolarje od prvega do četrtega razreda,
Po natečaju je sledil izbor najboljših šol in zaključni dogodki
Cilj obiska ob zaključku projekta je bil spodbuditi zanimanje osnovnošolcev in otrok iz vrtcev za inženirstvo ter pokazati, kako pomembno vlogo imajo inženirji pri oblikovanju varnega, trajnostnega in funkcionalnega okolja.
Kje so vsi prispeli izdelki v natečaju? |
---|
Vse prispele izdelke, seveda tudi tiste, ki so bili ob zaključku zmagovalni, si lahko ogledate tukaj. |
Na vseh treh šolah so učenci skupaj s Pižamo prebrali knjigo Lučkina inženirska pustolovščina in se nato v pogovoru z inženirji poglobili v to, kako se ideje v praksi spremenijo v rešitve. Od prometnih sistemov in energetske učinkovitosti do trajnostne gradnje in prilagajanja podnebnim spremembam. Dogodek je z igrivim pristopom združil ustvarjalnost, znanost in družbeno odgovornost.
"Z inženirstvom ni šale! No, razen če jo pove Pižama," je z nasmehom pripomnila ena od učenk iz Ajdovščine in zadela bistvo dogodka – prikazati, da je inženirstvo lahko zabavno, a hkrati ključno za kakovostno življenje vseh nas.

Pomemben je zgodnji stik mladih z naravoslovno-tehničnimi vsebinami
Učenci so spoznali, da inženirji ne delajo le s številkami in načrti, temveč so tudi ustvarjalci rešitev, ki nas spremljajo na vsakem koraku, od prve skice do varne uporabe objekta.
Predsednik Inženirske zbornice Slovenije, mag. Črtomir Remec, je ob zaključku turneje povedal: "Mostovi, šole in domovi ne nastanejo sami od sebe, za njimi stojijo znanje, odgovornost in etika. Z zgodnjim stikom z inženirstvom smo otrokom pokazali, da je naš poklic ustvarjalen in družbeno odgovoren. Verjamem, da bodo takšne izkušnje spodbudile zanimanje za tehnične poklice in okrepile razumevanje, zakaj pooblaščeni inženirji varujemo javni interes."
Turneja je vzpostavila most med šolo in prakso
Učni predmeti so se povezali z resničnimi izzivi, učenci pa so začutili, kako pomembne so njihove ideje in kako lahko postanejo del rešitev prihodnosti.
Najprej so bili navdušeni mladi v Ajdovščini, sledili pa sta še šoli v Brežicah in Ljubljani, vse tri so za en dan postale prestolnica mladih inženirjev prihodnosti.


