V tej epizodi podkasta “Misija: kakovost” gostimo Liljano Plaskan, ravnateljico Vrtca Litija, ki s strastjo in predanostjo že 17 let vodi to razvejano ustanovo, pred tem pa je 20 let delovala kot vzgojiteljica. Prav preplet obeh vlog – vzgojiteljice in ravnateljice – ji omogoča celostno razumevanje potreb, izzivov in priložnosti za razvoj kakovosti v vrtcu.
Tokratni pogovor bo osvetlil, kako v Vrtcu Litija zavestno skrbijo za dobro počutje zaposlenih, kar je temelj za kakovostno delo z otroki in starši. Vrtec deluje na kar devetih lokacijah, kar prinaša številne organizacijske in komunikacijske izzive, a hkrati odpira tudi prostor za ustvarjalno iskanje rešitev in inovativne pristope k povezovanju strokovnih timov.
Liljana Plaskan bo predstavila številne metode in oblike dela znotraj kolektiva, ki jih vpeljujejo z namenom krepitve sodelovanja, strokovne refleksije in timskega duha. Med njimi so ledolomilci (icebreakerji), igre, video coaching, igre vlog, kolegialne hospitacije ter stalna refleksija, ki se prepleta z vsakdanjim delom. Pomemben del kulture vrtca je tudi zavedanje, da so napake dovoljene – saj pomenijo priložnost za učenje in rast. Ustvarjajo varno okolje, v katerem se zaposleni počutijo slišane, spoštovane in podprte.
Poseben poudarek bo tudi na letnih pogovorih, ki jih ravnateljica vsako leto opravi z vsemi zaposlenimi. Ti niso le formalnost, temveč dragocen trenutek za osebni in strokovni stik, odsev preteklega dela ter pogled v prihodnost.
Ravnateljica bo predstavila tudi različne načine dela z različnimi skupinami zaposlenih, pri čemer vedno išče ravnotežje med strokovnostjo, človečnostjo in ustvarjalnostjo. V pogovoru bomo odprli tudi vprašanje vodenja s posluhom in empatijo – kako kot vodja stopiti v čevlje sodelavcev, jih razumeti in podpreti.
Dotaknili se bomo tudi ključa kakovosti v vzgoji in izobraževanju – zavedanja, da je zadovoljen, slišan in strokovno podprt delavec temelj uspešnega vrtca ali šole. Skozi primere iz prakse bomo videli, kako se kakovost gradi skozi odnose, strokovno rast in jasno vizijo.
Epizoda bo navdih za vse, ki verjamete, da kakovost v vzgojo-izobraževalnih zavodih ni rezultat naključij, temveč premišljenih odločitev, skupnega dela in trajne skrbi za ljudi – tako velike kot male.
Citat:
Liljana Plaskan: »Ko svoje sodelavce vprašam, kaj je ključni dejavnik za dobro počutje, največkrat dobim odgovor, da so to dobri odnosi, pripadnost, možnost učenja v varnem okolju, kjer so napake dovoljene. Velikokrat slišim tudi, da je pomembna podpora vodstva.«