Oddaja se osredotoča na vzgojni vidik šole in se sprašuje, ali naš šolski sistem otroke pripravi za življenje. Dotakne pa se tudi trenutnega pomanjkanja učiteljev in novega programa vzgoje in izobraževanja.

Letos mineva 250 let, odkar je Marija Terezija uvedla obvezno šolanje za vse otroke.
Ta zgodovinski ukrep je postavil temelje slovenskega šolstva, ki se je skozi stoletja postopoma razvijalo. Sprva se je soočalo z velikimi izzivi, kot so pomanjkanje šol in učiteljev ter slaba dostopnost do izobraževanja na podeželju, skozi desetletja pa so šolske reforme stremele k večji enakopravnosti v izobraževanju in razvoju šolskih mrež.

Ob tej pomembni obletnici je Televizija Slovenija pripravila 50-minutni Dosje, v katerem se osredotočamo na ključna vprašanja, ki zadevajo naše izobraževalne sisteme danes:
Ali šola danes še vzgaja otroke ali jih zgolj zasipa s podatki?
Koliko učiteljem še ostane prostora za vzgojo, brez nenehnega nadzora staršev in inšpektorjev?
Kakšno vlogo in moč ima danes ministrstvo za izobraževanje? In koliko te moči si sploh želi?
Ali otroke učimo samostojnosti, ali jih z nenehnim nadzorom oropamo pomembnih življenjskih izkušenj?

Erika Pečnik Ladika. Foto: Adrian Pregelj, RTV Slovenija