
Za gibalni razvoj je še posebej pomembna tvegana igra, piše v Kurikulumu za vrtce 2025. Pri zagotavljanju ustrezne varnosti omogoča, da otroci splezajo nekoliko višje, se gibajo hitreje, skočijo višje, dlje, globlje … S tvegano igro otroci preizkušajo lastne meje, premagujejo strah in razvijajo spretnosti.
Vzgojiteljica Senja Marušič iz Vrtca Postojna redno vozi otroke v bližnji gozd: "Otroci uživajo in si vedno več upajo, zato jim moramo omogočiti vedno več takih situacij. Pri tem lahko pride tudi nezgod in prav tvegana igra pripravlja otroke na nevarnosti, da se opremijo z znanjem in spretnostmi, kako delovati v nevarnih situacijah v življenju."
Ravnateljica vrtca Brežice in predsednica Skupnosti vrtcev Silvija Komočar prav tako pozdravlja spremembo: "Dogajalo se je, sploh v zadnjih letih, da smo postajali preveč zaščitniški do predšolskih otrok. Pedagogi, ki se ukvarjajo z gibalnim razvojem otrok, so na to že kar nekaj let opozarjali. In zato je bilo nujno, da se te zadeve tako eksplicitno zapišejo tudi v program, ki uokvirja delovanje vrtcev."
Tvegana igra je bila do zdaj odvisna od vzgojitelja
V strahu, da bi otrok padel in se poškodoval, predvsem v strahu pred odzivom staršev, so bili nekateri vzgojitelji do tveganih iger zadržani. Nekateri pa so to počeli že prej in kurikulum zanje ne spreminja ničesar. Do zdaj je bilo to odvisno predvsem od osebnosti vzgojitelja, koliko si je sam upal spodbujati tvegano igro in prevzeti odgovornost, če je prišlo do poškodbe. "Pri nekaterih vzgojiteljicah se je tvegana igra odvijala bolj pogosto, nekje pa manj ali pa skoraj ne," pove predsednica Skupnosti, Silvija Komočar.
Vzgojiteljica iz Postojne Senja Marušič dodaja, da jim je zdaj lažje: "V starem kurikulu je bila tvegana igra bolj posredno vpeljana, v novem kurikulu pa je lepo opredeljena. Smo malo bolj pomirjeni, ker je zdaj to napisano v uradnem dokumentu. Ta kurikul nam daje spodbudo in oporo, da izvajamo sproščeno tvegano igro, ker če smo mi sproščeni, bodo tudi otroci."
Z novim šolskim letom, ko je tvegana igra zapisana tudi v Kurikulumu za vrtce, iščejo vzgojitelji nove pristope, pravi Komočar: "Trenutno to v vrtcih komaj uvajamo, se o njih strokovno pogovarjamo in iščemo načine, kako to tvegano igro zdaj umestiti v naše strokovno delo. Najprej se moramo vrtci otresti te t. i. prezaščitenosti. Pogovarjamo se o tem, kaj je tvegana igra in kaj je nevarnost, najprej moramo to razčistiti." Še vedno se bo namreč pričakovalo, da bo vrtec varen prostor in da poškodbe, četudi se bodo zgodile, ne bodo velike.
