Foto: Pixabay

Raziskave kažejo, da so otroci in mladostniki, ki razvijejo visoko stopnjo empatije, manjkrat vpleteni v nasilna dejanja in bolje sodelujejo z drugimi. Empatija se razvija z izkušnjami in interakcijami z drugimi ljudmi. Pomembno vlogo pri njenem razvoju imata opazovanje in poslušanje – ko smo pozorni na čustva in odzive drugih, se učimo prepoznavati njihovo doživljanje ter se nanj ustrezno odzivati.

V šolskem okolju se empatija kaže različno – od tega, da pomagamo sošolcu, ki ima slab dan, do tega, da se postavimo za žrtev medvrstniškega nasilja. Pomembno je vedeti, da se to ne zgodi samo od sebe, temveč je to veščina, ki jo lahko razvijamo in krepimo.

V priponki najdete opis delavnice o empatiji, ki učencem pomaga razumeti, zakaj je pomembno, da znamo začutiti druge, in kako lahko vsak dan pripomoremo k prijaznejšemu in bolj vključujočemu okolju. Delavnica je namenjena učencem v 6., 7. in 8. razredu osnovne šole in jo lahko izvajajo učitelji, razredniki ali svetovalni delavci. Zasnovana je tako, da odpira prostor za razpravo in dejavno sodelovanje učencev.

Kaj vključuje delavnica?

  • Spoznavanje pojma empatije in njene pomembnosti.
  • Učenje prepoznavanja osnovnih čustev pri drugih ljudeh.
  • Vaje in dejavnosti za krepitev sočutja in medsebojne podpore.
Delavnica traja dve šolski uri in vsebuje natančna navodila ter vse potrebno gradivo za preprosto izvedbo v razredu. Prenesite PDF z natančnimi navodili TUKAJ.