Aplikacija RTV Čist hudo ponuja izključno vsebine za mlade od devetega do petnajstega leta starosti. Mladi lahko hitro in preprosto dostopajo do vsebin, ki jih zanimajo. Aplikacija ne ponuja oglasov in povezav do drugih spletnih mest. Foto: MMC RTV SLO

Tudi najstniki od devetega do petnajstega leta so prišli na svoj račun, saj je zanje zaživelo novo virtualno okolje – aplikacija RTV Čist hudo. Najstniki bodo na njej našli vsebine, primerne za njih, gre pa za radijske (avdio), televizijske (video) in spletne vsebine (članki), primerne njihovi starosti.

Aplikacija je varno digitalno okolje, ki ne omogoča prehoda na katero drugo spletno platformo, prav tako pa ne vsebuje oglasov. Na njej so vsebine izključno za mlade te starosti, s čimer se želi vzpostaviti povsem varno digitalno okolje, tako da so lahko starši brez strahu, kaj izbirajo njihovi najstniki. Po drugi strani pa je delo olajšano tudi mladim, saj lahko na enem spletnem mestu najdejo kakovostne vsebine, ki jim nudijo veliko odgovorov s področja "najstniških tegob" in vprašanj iz psihologije, odnosov, telesnih, vedenjskih in drugih področij, posrbljeno pa je seveda tudi za mnogo vsebin s področja izobraževanja vseh mogočih tematik; in to na način, ki ga imajo najstniki najraje.

Nekaj televizijskih oddaj, ki jih najdete na RTV Čist hudo: Male sive celice, Infodrom, Krompir, Firbcologi, Osvežilna fronta, Čist zares, V svojem ritmu, Kdo si pa ti?, Moja soba, Vklop, Mladi val TV in druge. Ne smemo pozabiti tudi na četico filmov in nanizank za mlade ter oddaje, ki so bile na sporedu v preteklosti, pa jih na rednem programu več ni, ter oddaje, filme in nanizanke, ki so bile del kakšnih posebnih projektov.

Radijske oddaje, ki jih ponuja RTV Čist hudo: Radiovedni, Kulturomat, Hudo, Mala malca, Radijska igra za mlade, Hudo športni in druge.

Kar zadeva članke, so v rubriki Hudo za prebrat. Ponujeni pa so vsebine s področij zemljepisa, predstavitve poklicev, človeškega telesa s posebnim poudarkom tematik za mlade, zanimivosti o vesolju, naravi, zanimivih knjigah in odgovori na vsesplošna vprašanja, ki so zbrana v razdelku Zakaj-zato!

V tej starostni skupini, ki v povprečju zajema mlade druge in tretje diade, je tematike treba izbirati premišljeno, predvsem pa je pomemben način, kako so te predstavljene. Manjkati ne sme "čist hudega" humorja in ravno prav zapletenih izobraževalnih vsebin.

Aplikacija RTV Čist hudo je posebej prilagojena za mobilne telefone in tablične računalnike. Foto: MMC RTV SLO

"RTV Slovenija ima predane ustvarjalce, ki premišljeno in odgovorno ustvarjajo oddaje in prispevke za starejše otroke in mladostnike. Ta zelo posebna, radovedna, kritična, pa tudi duhovita in iznajdljiva ciljna publika je zelo težko ulovljiva. Med njene prostočasne aktivnosti že dolgo več ne spada sedenje pred televizijo. In kje je najlažje najti naše mlade gledalce, digitalne domorodce, če ne na njihovem stalnem naslovu, digitalni napravi? Prav zato, ker vemo, kje so naši gledalci, kaj jih pritegne in kako spremljajo vsebine, smo jim stopili naproti in jim pripravili spletno aplikacijo, digitalno klopco, kjer bodo hitro in učinkovito našli naše vsebine, ki jih poznajo, pa tudi tiste, ki jih še ne in bodo mimogrede razširile njihovo medijsko obzorje."

Mag. Martina Peštaj, urednica Uredništva otroških in mladinskih oddaj,
Aplikacija RTV Čist hudo je na voljo na spletnem naslovu cist-hudo.rtvslo.si. Dodate jo tako, da v meniju izberete možnost "Dodajanje na začetni zaslon" ("Add to home Sceen"). Aplikacija je namenjena mladim od devetega do 15-tega leta, da lahko na mobilnih in tabličnih napravah spremljajo kakovostne televizijske, radijske in spletne vsebine, ki jih pripravljajo različna uredništva RTV Slovenija.


Kako se s tem spopadajo v uredništvih za mlade na Radio Slovenija, nam je povedala Tadeja Bizilj, novinarka v Programu za mlade: "Mladi so danes obdani z najrazličnejšimi avdio- in videovsebinami, na družbenih omrežjih pa preživijo večino svojega prostega časa. Povezano s tem so se v preteklih letih pojavile nove vsebine, ki jih pritegnejo ter o njih želijo slišati in izvedeti več. Med drugim jih tako bolj zanimajo znani influencerji oz. vplivneži in youtuberji ter njihove vsebine in njihov svet. Še vedno pa ostajajo vsebine, ki ne glede na to, kako zelo in hitro se svet spreminja, ostajajo zanimive med mladimi. Vedno se radi pogovarjajo o glasbi, športu, igralskem svetu, zadnje čase so jim še bližje kot filmi različne serije in nanizanke ter njihovi glavni junaki. Na zanimanje za različne vsebine pri najstnikih veliko vpliva tudi okolje, v katerem živijo – tisti s podeželja in vasi so po navadi vpeti v lokalne dejavnosti, društva in so jim bližje teme, kot so planinstvo, gasilstvo, pri najstnikih iz večjih mest pa je več zanimanja za branje in drugo kulturno udejstvovanje."

Rojstvo imena RTV Čist hudo
Največkrat gre za vzklik, ki ga pri mladih zelo pogosto slišimo, ko želijo opisati, da so videli, slišali ali prebrali nekaj posebnega oziroma srečali ali govorili z nekom o nečem res posebnem. Ker pridobljeno informacijo ali dogodek opišejo kot "to je pa ja čist hudo", se je projektna skupina, ki pripravlja vsebine za mlade, odločila za to ime. Vsi ustvarjalci namreč menimo, da so te vsebine zanje res čist hude!

Ker pa poleg tega na Prvem programu Radia Slovenija že skoraj 15 let mlade razveseljuje priljubljena mladinska oddaja Hudo, projektna skupina pri poimenovanju aplikacije za punce in fante ni imela večjih težav - Čist hudo je bil tako rekoč "pred vrati".

Opažate, da so najstnikom podkasti in sicer radio kot medij blizu? Ga radi poslušajo? Ali menite, da so bolj naklonjeni videom?
"Bliže najstnikom so vsekakor videovsebine. Opažamo pa, da jih navdušuje predvsem atraktivna, resnično njim namenjena in tudi tako predstavljena vsebina, torej ne nujno video. Prek pametnih telefonov in še vedno tudi radijskih sprejemnikov, ki jih poslušajo denimo v družbi staršev med vožnjo, zato radi prisluhnejo tudi ponudbi zvoka. Naša naloga pa je, da takšne vsebine pripravimo in da z njimi mlade dosežemo. Prav zato obstoječo ponudbo avdiovsebin nadgrajujemo z novimi formati, pri snovanju in oblikovanju pa nam pomagajo mladi, ki imajo pristen stik s ciljnim občinstvom," pravi Nejc Jemec, odgovorni urednik Vala 202.