
V Kopru so pred kratkim uvedli spremembo v sistemu javnega prevoza. S podjetjem Arriva in Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa je občina združila linijske avtobusne prevoze z organiziranimi prevozi osnovnošolcev. Sprememba pa je prinesla nezadovoljstvo med nekaterimi starši učencev, ki obiskujejo osnovno šolo v Dekanih. Učenci se v osnovno šolo v Dekane odslej vozijo z rednimi avtobusnimi linijami, ki so že preobremenjene. Avtobusi pogosto zamujajo, otroci pa so v nevarnosti zaradi prenatrpanosti, je v pismu izpostavil eden izmed staršev.
Da so imeli v prvih tednih novega šolskega leta težave, je potrdila tudi ravnateljica dekanske šole Selina Lešek. Kot pravi, so vse pritožbe in pripombe predali tako prevozniku kot koprski občini, težave pa rešujejo sproti: "Največ pripomb je bilo na to, da je včasih avtobus bil prenatrpan. To prevoznik rešuje z dodatnimi prevozi, torej pokliče dodaten avtobus, kar pomeni tudi nekaj zamude. Običajno se zjutraj ne dogaja, ampak popoldne, ko gredo otroci iz šole. Mogoče tudi to, da je prej šolski avtobus vozil otroke do postajališč v vasi, zdaj jih pušča na uradnih avtobusnih postajah, kar tudi za mlajše otroke ni tako ustrezno."
Osnovna šola v Dekanih pokriva največji šolski okoliš s 26 kraji. Od skupno 320 učencev je vozačev 120. Zaradi novega voznega reda, s katerim so bili starši seznanjeni še pred začetkom novega šolskega leta, so nekoliko zamaknili začetek pouka, še dodaja ravnateljica: "Prej smo imeli pouk ob osmih, zdaj začenjamo dvajset minut pozneje kot večina šol v koprski občini. Sprva smo bili tudi mi skeptični, kako bo to steklo, vendar v prvih dveh tednih ugotavljamo, da se je vse dobro vzpostavilo, saj lahko na preduro uvrstimo dopolnilni pouk, razredne ure, izbirne predmete, interesne dejavnosti."
V letošnjem šolskem letu se je obseg linijskih storitev javnega potniškega prometa povečal, pravijo na koprski občini. V uvodnem obdobju je bilo nekaj situacij, ko zaradi zasedenosti učenci niso mogli vstopiti na avtobus, vendar so zagotovili ustrezne nadomestne rešitve. Prav tako z osnovno šolo spremljajo izvajanje integriranega sistema in ga sproti prilagajajo tam, kjer se pokažejo konkretne težave pri prevozu šolarjev.